Žarko Milenić:KOLEKCIONARI

25 Jan

OLYMPUS DIGITAL CAMERA– Zdravo, Ao!
– Zdravo, Ue!
– Ima li šta novo?
– Ma kakvi! Već mi je dozlogrdilo ovo svakodnevno patroliranje nad Zemljom.
– I meni.
– Za sedamdeset devet dana ističe mi ugovor.
– A meni za sto dvadeset i osam.
– Baš te žalim.
– Nema razloga.
– Kako to misliš?
– Na ovom radnom mestu mogao bih i nesto ušićariti i tako potkupiti komisiju da me prebace, recimo u bazu na Mesecu.
– Ne razumem šta time hoćeš reći.
– Nameravam da pronađem kakav raritet na ovoj planetici.
– A kako? Znaš i sam da je kažnjivo uplitati se u život Ljudi.
– Ja i ne želim da se uplićem. Hoću samo da dobijem neku od tih stvarcica na gotovo… da je jednostavno pokupim!
– Zar je to moguće?
– Pa neki naši prethodnici iskoristili su situaciju zaradivši brdo love prodajući to na crnoj berzi.
– Hm, nisam čuo za tako nešto…
– E, pa slušaj sad!… Malo ko zna da je izvesni Iu, odmah posle povratka Apola XI, zdipio pločicu od nerđajuceg čelika na kojoj piše: “Dolazimo u miru”… itd.
– A nasi na Mesecu nemaju pojma?
– Čim su videli da pločice nema, odmah su sklepali kopiju od eoiaujiuma, za koju niko ko ima imalo mozga u glavi ne bi dao ni jedan ia!
– Je li bilo jos takvih slučajeva?
– Još pitaš! Da nabrojim samo neke… Dakle jos 1972. skinuta je ona cuvena plocica sonde “Jupiter”, koja je, kao sto znas, nekakva miroljubiva slikovnica.
– Je li napravljena kopija?
– Nemam pojma! A iduće godine neki je srećnik otkrio Oaieuovim brojačom gvozdeni krst na Severnom polu…
– Pa to i nije naročito vredno!
– Ali kada se uzme u obzir da taj krst simboliše njihovu poznatu religiju, te da ga je poslao nekakav biskup, odmah mu cena skoci! A u poslednje vreme, kada je tih stvarcica sve manje, postale su trazene i zemaljske zastave sa visokih planinskih vrhova. Sve se zemaljsko danas trazi! Svi to znamo, a medju sobom poricemo!
– Slušaj, Ue! Nisam znao da imaš tako bujnu maštu.
– A ti si sve to odavno znao. Stavise, i sam si jedan od ucesnika!
– A ti nisi?
– Kladim se da potajno slušaš ploče Beatlesa.
– Pa šta! A ti ne samo sto govoriš, već i misliš na engleskom!
– Vidim da mi zavidiš, jer ne ličiš toliko na Čoveka koliko ja. Slabo pamtiš njihove psovke i fraze!
– Glupane!
– Zaveži gnjido nocaianska!

One Response to “Žarko Milenić:KOLEKCIONARI”

Trackbacks/Pingbacks

  1. ČITANOST SF PRICA BH AUTORA | ZONE SF KNJIŽEVNOSTI - September 2, 2014

    […] Žarko Milenić:KOLEKCIONARI […]

Leave a Reply

DIDASKALIJE

TEATARSKI BLOG

ANTO ZIRDUM

bh fantasy

ZONE SF KNJIŽEVNOSTI

B-H-S-C GOVORNO PODRUČJE

Književni kutak

JASMINA HANJALIĆ

DIDASKALIJE

TEATARSKI BLOG

ANTO ZIRDUM

bh fantasy

ZONE SF KNJIŽEVNOSTI

B-H-S-C GOVORNO PODRUČJE

Književni kutak

JASMINA HANJALIĆ

